Маринованими огірочками з Херсонщини ласують в США, Канаді та Ізраїлі

ТОВ “Плодоовочевий комбінат “Херсон”, (смт Зеленівка Херсонської області) виробляє лінійку плодоовочевої консервації - томатну пасту, соуси, мариновані помідори та огірки, соки та іншу консервацію, які реалізує як на внутрішньому ринку, так і на експорт. Покупцями консервації з Херсонщини є країни, що мають жорсткі вимоги до якості та безпечності продукції, термінів постачання та суворого дотримання умов контракту. 


Як регіональний виробник працює на зовнішньому ринку і в чому секрет успіху - розповіла директор підприємства Оксана Едуардівна Баденко.


- З чого починався "Плодоовочевий комбінат “Херсон”?

- Ми працюємо із 2005 року. Спочатку на заводі вироблялися тільки соки та томатна паста, овочеві і фруктові пюре асептичного консерсувавання. В 2013 році ми взяли кредит і придбали маринадну лінію, розпочали випускати консервовані помідори, огірки, асорті в різних видах фасовки - від 400 мл до 3-х літрів.

- Кредит це завжди ризик. Наскільки ви були впевнені у результаті?

- Я вже давно працювала на цьому ринку і знала, що консервовані овочі гарної якості будуть затребувані. Тоді були непрості роки, складний економічний період, але нам вдалося створити продукт, який зацікавив людей. З тих пір валовий об'єм збільшився у 4-5 разів. Зараз ми виробляємо майже 3 млн банок за сезон. Це в основному - мариновані овочі, соки соуси - всього більше 40 найменувань, якщо враховувати різні види фасовки.


- Ви працюєте тільки в сезон? Хто постачає сировину?

- Основні об’єми виробляються в сезон - коли йдуть свіжі овочі, поза сезоном виготовляємо в основному томатну пасту та соки. Зараз ми маємо ще цікаві ідеї щодо розширення асортименту, щоб більше загрузити потужності не в сезон, але що це за продукція - поки секрет. Купуємо овочі переважно у херсонських фермерів, трошки - в Миколаєві. Ми вже напрацювали постійних постачальників, з якими працюємо не один рік. Вони нас не підводять і знають - що нам потрібно. Вирощують під контракти, які ми починаємо укладати вже з січня. Це зручно і нам, і аграріям.


- Найактуальніше питання - збут. Куди ви реалізуєте продукцію?

- Канада, США, Румунія, країни Прибалтики, Швеція, Німеччина, Ізраїль, Білорусь. Це навіть неповний перелік країн, з якими ми працюємо зараз. Приблизно 40-45% нашої продукції йде на експорт. Ми маємо сертифікати ISO 22000:2005 (НАССР), Quality Austria та сертифікат кошерності, що дозволяє торгувати майже з усім світом.

Внутрішній ринок є також цікавим та перспективним. Ми випускаємо для вітчизняного ринку консерви під власною торговою маркою “Бон Херсон”, а також під марками відомих українських брендів, таких як “Хуторок, “Чумак”, “Таврія”, “Варто”, “Семерка” та багато інших.


- Що купують - собливо цікавить США та Канада? Куди найбільше постачаєте продукції?

- Беруть практично усі найменування. Канаду цікавлять переважно мариновані овочі, а в США постачаємо все: і мариновані овочі, і соки, і томатну пасту, і кабачкову ікру. Вони люблять нашу продукцію - в США ми вже маємо п’ять клієнтів. Виробляємо як під їх торговими марками, так і під нашими. Мені телефонують знайомі звідти і розповідають, що бачили наші огріки на полицях магазину в Чікаго. Так само і в Ізраїлі - туди ми постачаємо вже третій рік. Найбільші покупці сьогодні - це Прибалтика, США та Ізраїль.


- Для Ізраїлю кошерну продукцію ви виробляєте за окремою технологією та рецептурою?

- Ні, окремо не виробляємо. На нашому виробництві всі етапи відповідають стандартам сертифікату кошерності, тож всі наші мариновані огірки - кошерні. Спочатку на вимогу наших партнерів з Ізраїлю ми виробляли консервацію за їх рецептурою, потім вони скоштували наші рецепти - і вони їм навіть більше сподобались. Тепер вони смакують мариновані овочі за херсонськими рецептами.

- В чому особливість вашої рецептури, що так приваблює навіть зарубіжних споживачів?

- Рецептура традиційна - не додаємо ніяких штучних замінників, тільки натуральні спеції та овочі. А овочі на переробку беремо тільки високої якості - в нас досить суворі вимоги до сировини. Крім того, європейський споживач вітає екологічну упаковку, якою є скляні банки: люди люблять бачити - що всередині, що вони купують.

- Як вам вдається виходити на такі серйозні зовнішні ринки, що вам допомагає знаходити покупців в інших країнах?

- Ми постійно беремо участь в міжнародних виставках, таких як SIAL у Парижі, Gulfood в Дубаї. Це і реклама, і статус. Якщо підприємство зазначає в пропозиції, що є учасником виставок, це створює додатковий інтерес до продукції. Це підтвердження того, що підприємство серйозне і конкурентоспроможне.


Читайте також: Наші в Парижі: агропідприємства півдня України поділились досвідом участі в SIAL Paris 2018


- Якою була остання виставка, в якій брали участь, поділіться враженнями.

- Остання наша виставка - Anuga в Німеччині. Ми змогли взяти в ній участь завдяки ITC (Проект Міжнародного Торгового Центру - International Trade Centre «Сприяння виходу малих і середніх підприємств плодоовочевого сектору на зовнішні ринки та включення їх у ланцюжки доданої вартості» - прим. авт). Участь в міжнародних виставках недешева, а завдяки організації колективних стендів, чим займається ITC, виробники з Херсонщини беруть в них участь.

- Що б ви порадили іншим переробникам, хто бажає вийти на експорт? Який секрет?

- Головне - це якість та довіра до виробника.  Якщо споживач розпробує та полюбить вашу продукцію, він не захоче брати іншу. Наведу невеличкий приклад. Ми постачаємо продукцію для однієї прибалтійської компанії під їх торговою маркою. Вони спочатку скептично віднеслись до нашого партнерства. Згодом, коли ми зустрілися на одній з виставок з керівником та технологом цього підприємства, вони сказали мені: “Нарешті ми отримали гарну продукцію - вперше за весь час нашої роботи!”. Ось це і є найголовніший секрет!



Останні анонси

Інформація щодо проведення Першого земельного форуму «Доступ до фінансів та лізингу» 29 листопада 2019 року

Інформація щодо проведення Першого земельного форуму «Доступ до фінансів та лізингу» 29 листопада 2019 року

Leave review
Read More
Відкрито реєстрацію у Торгову місію до Туреччини для компаній агросектору

Відкрито реєстрацію у Торгову місію до Туреччини для компаній агросектору

Leave review
Read More
Свято з нагоди Дня працівників сільського господарства пройде 13 листопада в аграрному університеті

Свято з нагоди Дня працівників сільського господарства пройде 13 листопада в аграрному університеті

Leave review
Read More
Юристи проведуть безкоштовний семінар для агровиробників  3 грудня у Херсоні

Юристи проведуть безкоштовний семінар для агровиробників 3 грудня у Херсоні

Leave review
Read More
Запрошуємо суб’єктів сільського зеленого туризму долучитись до участі у Литовській  виставці ADVENTUR

Запрошуємо суб’єктів сільського зеленого туризму долучитись до участі у Литовській виставці ADVENTUR

Leave review
Read More
Запрошуємо аграріїв області на Перший земельний форум «Доступ до фінансів та лізингу»

Запрошуємо аграріїв області на Перший земельний форум «Доступ до фінансів та лізингу»

Leave review
Read More
«АГРОФОРУМ – 2019» та інші виставки відбудуться в Києві 5-7 листопада

«АГРОФОРУМ – 2019» та інші виставки відбудуться в Києві 5-7 листопада

Leave review
Read More